• Regulamin
  • Rodo
  • Kontakt
PZU
  • Zakres ochrony
  • Ważne informacje
  • Kto może być ubezpieczony
  • Jak przystąpić do ubezpieczenia
  • Obowiązek Informacyjny
  • OWU i postanowienia dodatkowe
  • Informacja Administratora danych osobowych
  • Zgłoszenie roszczenia
  • Załatw sprawę zdalnie
  • O nas
Zobacz ulotkę

Obowiązek informacyjny

Obowiązek informacyjny
Dane ubezpieczającego Fundacja Presidium, ul. Chrobrego 63A , 87-100 Toruń                                                                               NIP: 9562310957, Regon: 361162970, KRS: 0000551827
Dane zakładu ubezpieczeń Powszechny Zakład Ubezpieczeń na Życie Spółka Akcyjna, z siedzibą w Warszawie, Rondo Ignacego Daszyńskiego 4, NIP 527- 020-60-56, Regon:010572705
Informacja o wynagrodzeniu Fundacja Presidium nie otrzymuje wynagrodzenia w rozumieniu ustawy o dystrybucji ubezpieczeń, otrzymywanego w związku z proponowanym przystąpieniem do umowy ubezpieczenia grupowego. Wynagrodzenie w związku z wykonywaniem czynności brokerskich w zakresie ubezpieczeń otrzymuje Polonica Broker Sp. z o.o.  oraz POL Brokers Sp.z o.o.
Informacja o reklamacjach, skargach oraz zażaleniach  Użytkownik ma prawo do złożenia reklamacji w sprawach związanych z usługami świadczonymi za pośrednictwem Portalu na postawie Regulaminu. Skargi i zażalenia mogą być wnoszone w formie pisemnej na adres siedziby Ubezpieczającego. Ubezpieczający dołoży wszelkich starań, aby reklamacje były rozpatrzone w terminie 30 dni od daty ich otrzymania przez Ubezpieczającego. O ich rezultacie Ubezpieczający niezwłocznie powiadomi składającego reklamację na piśmie. Reklamacje, skargi i zażalenia w sprawach dotyczących Ubezpieczenia rozpatrywane są w trybie określonym w OWU PZU Życie SA Ubezpieczający nie jest upoważniony do przedłożenia ich kopii ubezpieczycielowi.
Informacja o reklamacjach, skargach oraz zażaleniach związanych z udzielaną ochroną ubezpieczeniową Skargi, zażalenia, w tym reklamacje mogą być składane przez Ubezpieczającego, Ubezpieczonego lub Uprawnionego z umowy ubezpieczenia do PZU. Reklamację może zgłosić tylko osoba fizyczna. Reklamację można złożyć:
1) pisemnie – osobiście lub przesyłką pocztową (w rozumieniu ustawy „Prawo pocztowe”) do każdej jednostki PZU
2) ustnie – przez telefon albo osobiście, co PZU Życie SA potwierdza protokołem, w każdej jednostce PZU
3) elektronicznie – na adres reklamacje@pzu.pl lub za pomocą formularza na stronie pzu.pl.
PZU Życie SA rozpatrzy reklamację bezzwłocznie, nie później niż w 30 dni od dnia, kiedy ją otrzymało. Jeśli – w szczególnie złożonych przypadkach – PZU Życie SA nie będzie mogło odpowiedzieć na reklamację w terminie 30 dni, poinformuje:
1) dlaczego odpowiedź się opóźnia,
2) jakie okoliczności musi jeszcze poznać, aby rozpatrzeć sprawę,
3) jaki jest nowy termin odpowiedzi, termin ten nie może być dłuższy niż 60 dni od dnia, w którym PZU Życie SA otrzymało reklamację. Na reklamację PZU Życie SA odpowiada na piśmie. Na wniosek osoby, która złożyła reklamację, może przekazać odpowiedź pocztą elektroniczną lub na trwałym nośniku informacji.
Jeśli po rozpatrzeniu reklamacji PZU:
1) nie uwzględniło zgłoszonych roszczeń,
2) uwzględniło roszczenia, ale w terminie określonym w odpowiedzi na tę reklamację nie wykonało czynności, do których się zobowiązało – osoba, która złożyła reklamację, może napisać wniosek w tej sprawie do Rzecznika Finansowego.
Skargę lub zażalenie, które nie jest reklamacją, można złożyć:
1) pisemnie w każdej jednostce PZU
2) na infolinii PZU Życie SA albo
3) przez formularz na stronie pzu.pl.
Muszą być one złożone tak, aby PZU Życie SA mogło zidentyfikować osobę, która wnosi skargę lub zażalenie oraz przedmiot skargi lub zażalenia.
Skargi i zażalenia są rozpatrywane w jednostkach PZU Życie SA zgodnie z zakresem, w jakim działają.
Skargi i zażalenia PZU Życie SA rozpatrzy bezzwłocznie, nie później niż w 30 dni od dnia, w którym je otrzymało. PZU Życie SA udzieli odpowiedzi na piśmie. Jeśli PZU Życie SA nie będzie mogło odpowiedzieć na skargę lub zażalenie w terminie 30 dni, poinformuje Państwa na piśmie, dlaczego odpowiedź się opóźnia i jaki jest nowy termin odpowiedzi.
Pozew w sprawach, które wynikają z umowy, można złożyć do sądu:
1) według właściwości ogólnej – zgodnie z Kodeksem postępowania cywilnego albo
2) właściwego dla miejsca zamieszkania lub siedziby: ubezpieczonego, właściciela polisy, uposażonego lub uprawnionego, albo
3) właściwego dla miejsca zamieszkania spadkobiercy: ubezpieczonego, uposażonego lub uprawnionego. 

Jak możemy pomóc?

Telefon

56 477 19 69

Adres email

dokumenty@polokontynuacja.pl
Polonica Broker Sp. z o.o. Biuro Ubezpieczeń Grupowych, ul. Chrobrego 63A, 87-100 Toruń
Telefon: 56 477 19 69 w dni robocze w godzinach 9:00-15:00, koszt połączenia wg taryfy operatora,
e-mail: dokumenty@polokontynuacja.pl