Obowiązek informacyjny |
Dane ubezpieczającego |
Fundacja Presidium, ul. Chrobrego 63A , 87-100 Toruń NIP: 9562310957, Regon: 361162970, KRS: 0000551827 |
Dane zakładu ubezpieczeń |
Powszechny Zakład Ubezpieczeń na Życie Spółka Akcyjna, z siedzibą w Warszawie, Rondo Ignacego Daszyńskiego 4, NIP 527- 020-60-56, Regon:010572705 |
Informacja o wynagrodzeniu |
Fundacja Presidium nie otrzymuje wynagrodzenia w rozumieniu ustawy o dystrybucji ubezpieczeń, otrzymywanego w związku z proponowanym przystąpieniem do umowy ubezpieczenia grupowego. Wynagrodzenie w związku z wykonywaniem czynności brokerskich w zakresie ubezpieczeń otrzymuje Polonica Broker Sp. z o.o. oraz POL Brokers Sp.z o.o. |
Informacja o reklamacjach, skargach oraz zażaleniach |
Użytkownik ma prawo do złożenia reklamacji w sprawach związanych z usługami świadczonymi za pośrednictwem Portalu na postawie Regulaminu. Skargi i zażalenia mogą być wnoszone w formie pisemnej na adres siedziby Ubezpieczającego. Ubezpieczający dołoży wszelkich starań, aby reklamacje były rozpatrzone w terminie 30 dni od daty ich otrzymania przez Ubezpieczającego. O ich rezultacie Ubezpieczający niezwłocznie powiadomi składającego reklamację na piśmie. Reklamacje, skargi i zażalenia w sprawach dotyczących Ubezpieczenia rozpatrywane są w trybie określonym w OWU PZU Życie SA Ubezpieczający nie jest upoważniony do przedłożenia ich kopii ubezpieczycielowi. |
Informacja o reklamacjach, skargach oraz zażaleniach związanych z udzielaną ochroną ubezpieczeniową |
Skargi, zażalenia, w tym reklamacje mogą być składane przez Ubezpieczającego, Ubezpieczonego lub Uprawnionego z umowy ubezpieczenia do PZU. Reklamację może zgłosić tylko osoba fizyczna. Reklamację można złożyć: |
1) pisemnie – osobiście lub przesyłką pocztową (w rozumieniu ustawy „Prawo pocztowe”) do każdej jednostki PZU |
2) ustnie – przez telefon albo osobiście, co PZU Życie SA potwierdza protokołem, w każdej jednostce PZU |
3) elektronicznie – na adres reklamacje@pzu.pl lub za pomocą formularza na stronie pzu.pl. |
PZU Życie SA rozpatrzy reklamację bezzwłocznie, nie później niż w 30 dni od dnia, kiedy ją otrzymało. Jeśli – w szczególnie złożonych przypadkach – PZU Życie SA nie będzie mogło odpowiedzieć na reklamację w terminie 30 dni, poinformuje: |
1) dlaczego odpowiedź się opóźnia, |
2) jakie okoliczności musi jeszcze poznać, aby rozpatrzeć sprawę, |
3) jaki jest nowy termin odpowiedzi, termin ten nie może być dłuższy niż 60 dni od dnia, w którym PZU Życie SA otrzymało reklamację. Na reklamację PZU Życie SA odpowiada na piśmie. Na wniosek osoby, która złożyła reklamację, może przekazać odpowiedź pocztą elektroniczną lub na trwałym nośniku informacji. |
Jeśli po rozpatrzeniu reklamacji PZU: |
1) nie uwzględniło zgłoszonych roszczeń, |
2) uwzględniło roszczenia, ale w terminie określonym w odpowiedzi na tę reklamację nie wykonało czynności, do których się zobowiązało – osoba, która złożyła reklamację, może napisać wniosek w tej sprawie do Rzecznika Finansowego. |
Skargę lub zażalenie, które nie jest reklamacją, można złożyć: |
1) pisemnie w każdej jednostce PZU |
2) na infolinii PZU Życie SA albo |
3) przez formularz na stronie pzu.pl. |
Muszą być one złożone tak, aby PZU Życie SA mogło zidentyfikować osobę, która wnosi skargę lub zażalenie oraz przedmiot skargi lub zażalenia. |
Skargi i zażalenia są rozpatrywane w jednostkach PZU Życie SA zgodnie z zakresem, w jakim działają. |
Skargi i zażalenia PZU Życie SA rozpatrzy bezzwłocznie, nie później niż w 30 dni od dnia, w którym je otrzymało. PZU Życie SA udzieli odpowiedzi na piśmie. Jeśli PZU Życie SA nie będzie mogło odpowiedzieć na skargę lub zażalenie w terminie 30 dni, poinformuje Państwa na piśmie, dlaczego odpowiedź się opóźnia i jaki jest nowy termin odpowiedzi. |
Pozew w sprawach, które wynikają z umowy, można złożyć do sądu: |
1) według właściwości ogólnej – zgodnie z Kodeksem postępowania cywilnego albo |
2) właściwego dla miejsca zamieszkania lub siedziby: ubezpieczonego, właściciela polisy, uposażonego lub uprawnionego, albo |
3) właściwego dla miejsca zamieszkania spadkobiercy: ubezpieczonego, uposażonego lub uprawnionego. |